SEO optimizacija šiai dienai laikoma vienu svarbiausių skaitmeninės rinkodaros įrankių – efektyvus SEO optimizavimas užtikrina internetinio puslapio aktualumą ir padeda didinti lankytojų srautą. Statistika rodo, jog daugiau kaip 60 procentų prekybininkų aktyviai investuoja į SEO strategiją ir prioritetizuoja jos gerinimą kaip vieną pagrindinių efektyvios rinkodaros sudedamųjų dalių (Hubspot, 2020; 2018).

Šįkart apžvelgsiu, kaip SEO tapo tokiu svarbiu (ir vis labiau – būtinu) skaitmeninės rinkodaros srityje.

SEO vystosi daugiau kaip 20 metų

Priimta manyti, jog SEO naudojimo ištakos siekia XX a. paskutiniojo dešimtmečio vidurį, kada buvo įdiegta pirmoji internetinių puslapių paieškos sistema, o pasaulinio žiniatinklio (ang. Word Wide Web) konceptas dar tik skynėsi kelią į vartotojų suvokimo duris.

Tuo tarpu pats terminas SEO („optimizavimas paieškos sistemoms“) imtas vartoti apie 1997-uosius. Beje, iki šių dienų ginčijamasi, kam turėtų būti priskiriami laurai už šio termino sukūrimą ir išpopuliarinimą.

„Black hat“ SEO – nuo pat pradžių

Iš pradžių internetinio turinio kūrėjų naudojami tinklalapių optimizavimo būdai buvo gan primityvūs, kaip tinklalapio adreso, raktažodžių ir meta žymių pateikimas paieškų sistemų apdorojimui. Ir tik vėliau imta orientuotis į tokius niuansus, kaip tinklalapio turinio kokybė.

Įdomu tai, jog nuo pat SEO naudojimo pradžios pradėjo plisti pavojingi optimizavimo metodai, kaip netinkamų raktažodžių naudojimas. Tad nenuostabu, jog pirmosios paieškų sistemos patirdavo rimtus iššūkius, siekdamos išvengti šiai dienai gan primityvių tuometinų tinklalapio kūrėjų manipuliacijų.

Žinoma,  neilgai trukus buvo sukurti daug efektyvesni ir kompleksiškesni algoritmai, apsaugantys nuo tinklalapių kūrėjų manipuliacijų ir užtikrinantys sklandesnę vartotojų patirtį. Tuo tarpu šiandien manipuliatyvi SEO praktika („black hat“) kūrėjus labai greitai nustumia į interneto užribius.

Nuo XXI a. SEO svarba tik auga

Nuo XXI a. pradžios, kada pradėjo dominuoti Google paieškos sistema ir įsigaliojo išorinio SEO (ang. link building) galimybės, tinklalapių kūrėjai ėmė itin koncentruotis į tai, kad žiniatinklyje pasirodytų kiek įmanoma daugiau jų puslapių nuorodų.

Tuo tarpu kada Google įsigijo Youtube, SEO optimizavimas tapo itin svarbus ir video turinio kūrime, mat šiandien Youtube platforma pritraukia milijardus vartotojų.

Google, kaip lyderiaujanti paieškos sistema, ir toliau pritraukia vartotojus teikdama inovatyvius sprendimus ir galimybes. O žinant tai, jog konkurencija tarp interneto turinio kūrėjų tik didėja, kokybiškas bei efektyvus SEO optimizavimas ir toliau išliks itin svarbia skaitmeninės rinkodaros sudedamaja.